Pelkistä joulumainoksista ei jaksa kohkata viikkotolkulla, joten siirrytäänpä hetkeksi pankkimaailmaan. OP-Pohjola on jo pidemmän aikaa käyttänyt mainoksissaan, ja näköjään myös kotisivuillaan, epämääräisen likaisenharmaata pohjasävyä yhdistettynä Osuuspankin räikeänoranssiin symboliin. Netissä värikartta on paremmin kohdallaan, sillä harmaa on haalennettu lähes näkymättömiin, mutta televisiomainoksen masentava väriskaala laukaisee kaamosmasennuksen vaikka keskellä kesää. Tummanharmaa pohjasävy saa oranssin logonkin näyttämään siltä, että tunnus olisi kierinyt maantiepölyssä pari päivää ennen mainosesiintymistään. Ja se valkoinen laatikko: ei, en vain tajua sitä. En vaan tajua.
Emme saa kuitenkaan vaipua epätoivoon depressiivistä pankki/vakuutusyhtiömainosta katsoessamme: ajatelkaamme mieluummin, miten pankkipalvelut ovat kehittyneet vuosien mittaan parempaan suuntaan. Oulun aluesäästöpankin mainos vuodelta 1988 maalaa nykyajan tietotekniikkahärvellyksiin tottuneen nykykakaran eteen karun kuvan entisaikojen pankkitoiminnasta. Seuraava video kannattaa ehdottomasti katsoa kokonaan, mutta pankkimainos löytyy kohdasta 0:35.
Voi näitä nykyajan ihmeitä!
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti