maanantai 16. elokuuta 2010

Retroreklaami: Lahden olut

Lämpimät kesäsäät nuuduttavat kansaa yhäkin, vaikka lapsoset jo kirmailevat koulutiellä ja syys-sanalla alkava kuu lähenee uhkaavasti. Reklaamiraivo on päässyt kesähelteillä kuukahtamaan kuin poikamiesboksiin jätetty kirjovehka, mutta virvoitusta on viimein tarjolla:



Lahden ykkösolut ei kenties ilahduta alkoholiprosentillaan, mutta mainoksen humoristisuus varmasti lohduttaa kesäistä kaljasieppoa. Mainoksen  miehistä onneksi yksi osaa keskittyä olennaiseen eli janon sammuttamiseen juomalla, jota Suomen laki ei varsinaisesti tunnista alkoholiksi. Mutta unohtakaamme alkoholiprosentit hetkeksi ja keskittykäämme olennaiseen, eli mainoksen hienoihin erikoisefekteihin! Kuinka komeasti korkit poksahtelevatkaan, ja kuinka komeasti seuraavassa mainoksessa napit napsahtelevatkaan:



Jälleen vain yksi herroista ymmärtää olennaiset asiat! Viimeisen Lahti-pätkän juonikas veikko vie kuitenkin voiton oluen hyötykäytön ollessa kyseessä:



Eiköhän herätyskellona toimiminen ole loppujen lopuksi juomista hyödyllisempi käyttötapa ykkösoluelle. Unohda kirkasvalolamput ja osta lahtelaista, totta kai!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti