Mainoksen kuvaus: Kertojanääni kuvailee Fantan terveysominaisuuksia iloisen naivistisen piirretyn pyöriessä taustalla. Eritysesti korostetaan Fantan ylivertaisuutta jaffa-tuotteiden joukossa.
Aika ala-arvoista, täytyy sanoa. Oman tuotteensa mainostaminen toisen tuotteen siivellä on jollain tapaa säälittävää, varsinkin kun mainoksen takana on ylikansallinen yhtiö. "Jaffoista mehukkain, jaffoista maukkain" kuuluu Fantan uusi slogani. Muuten kiva, mutta voisi siinä sentään myytävän tuotteen nimen mainita. Jaffa on tietenkin muotoutunut samanlaiseksi yleistäväksi sanaksi kuin aspiriini, heteka tai jeeppi, mutta miten usein esimerkiksi asetyylisalisyylihappopohjaiset särkylääkkeet mainostavat sanoilla "aspiriineista päänsäryttömin, aspiriineista veritulppia liuottavin"? Pitää olla sen verran uskoa oman tuotteen ylivertaisuuteen, ettei tarvitse perustaa mainoskampanjaa kilpailevan tuotteen varaan. Ei, pikemminkin muiden tuotteiden pitäisi jäädä auttamatta varjoon Fantan ollessa ainoa kuningas, mestari ja valtias appelsiinipohjaisten virvoitusjuomien maailmassa. Tämän mainoksen pohjalta on helppo päätellä, että jopa mainosmaakarien mielestä on olemassa vain yksi Aito Oikea.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti