sunnuntai 17. lokakuuta 2010

Reklaamiraivo: Lenson



Ystävät, on tullut aika puhua hyvin vakavasta asiasta: piilolinssien väärinkäytön glorifioinnista mediassa. Tämä mainos on hyvä esimerkki siitä, miten nuorisoa johdetaan harhaan uskottelemalla piilolinssien käytön olevan "mageeta" tai "käheetä". Mainos antaa täysin vastuuttomasti ymmärtää, että piilolinssien avulla saat toimivan parisuhteen/ ystävyyssuhteen/ työtoverisuhteen. Niin kuin monet piilolinssien liikakäyttöön sortuneet tietävät, asia on jonkin aikaa näin, vaikka tunne onkin todellisuudessa valheellinen ja perustuu yksin piilolinssien aiheuttamaan harhakuvaan. Kohtuukäyttäjä voi harvakseltaan nautiskella eräänlaisesta maailman selkenemisen tunteesta, mutta liikakäyttäjä jää yhteisen väärinkäyttäjäpiirin vaikutuksesta koukkuun tähän "fiilikseen". Pian maailma ilman piilolinssejä ei tunnu enää miltään ja silmälasit eivät tunnu riittävältä ratkaisulta. Ennen pitkää väärinkäyttäjä siirtyy kovempiin aineisiin: kertakäyttöiset linssit eivät enää riitä, vaan "kiksejä" haetaan viikon, jopa kuukauden ajan silmässä olevista linsseistä. Ystävät, me voimme lopettaa tämän pahuuden kierteen: pitäkää huolta, että piilolinssit eivät ole nuorten ulottuvilla! Niin kuin nykynuoriso sanoisi: "Refresh your eyeglasses!"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti