keskiviikko 5. tammikuuta 2011

Reklaamiraivo: McDonald's

"Luolamies" saa kunnian edustaa kaikkia McDonald'sin vastaavalla hokemalla varustettuja mainoksia:



Joo, oikein hokemamainosten aatelia taas tässäkin mäkkäripläjäyksessä. Kahden euron hampurilaisia on päästy ihmettelemään jo niin monessa paikassa jääkiekkofanibussista alttarille, että jo valmiiksi aika säälittävä kolmen repliikin vitsi aiheuttaa lähinnä tympääntynyttä huokailua kontrolloimattomien naurunpyrskähdysten sijaan. Kyllä kunnon iskulause syökää kanaa -tyyliin on paljon tehokkaampi ärsyttävyydessään ja tunnistettavuudessaan. Mitä osaa tästä mainoksesta voi ironinen TV-katsoja käyttää ironisissa kahvipöytäkeskusteluissaan? "Jarmo, mikä toi on?", "Kahden euron hampurilainen" vai "wau"? Paitsi jos keskustelukumppanin nimi on Jarmo. Mut aika harvoin on. "Kahden euron hampurilainen" toimii lähinnä Mäkkärin tiskillä, eikä siinä ole mitään ironista, eikä sellainen nykykatsojalle sovi. Onneksi on edes "wau", sitä voi aina käyttää ironisesti. Mutta kuka yhdistää sen McDonald'siin? Harva. Johtopäätös: Plussaa hampurilaisen hinnan tarkasta esittelystä, miinusta surkeasta iskulausepolitiikasta. Syökää kanaa.

P.S. Mainoksen lopussa esitellään jälleen McDonald'sin kyseenalaista tekovaluuttaa, tällä kertaa 2,5 euron kolikko. Reklaamiraivo on ennenkin tarttunut tähän epäilyttävään seikkaan ja haluaa jälleen muistuttaa lukijoitaan, ettei näitä väärennettyjä kolikoita tule ottaa vaihtorahana vastaan.

2 kommenttia:

  1. Toki joku kieromielinen voisi keksiä ensimmäisen repliikin jälkeen vaikka mitä huvittavaa. Mitähän sillä Jarmolla oikein on...

    VastaaPoista
  2. Tässä olisi YouTube-humoristeilla editoinnin paikka. Vähän kun Sepon ja Ismon repliikkejä tähän sekaan editoisi niin johan nauru raikaa!

    VastaaPoista