lauantai 16. toukokuuta 2009

Sonera Hetivalmis-miniläppäri

Mainoksen kuvaus: Valkotakkinen tehdastyöläinen pakkaa miniläppärin pahvilaatikkoon ja leimaa laatikon. Nuori mies on hakenut läppärin postista ja alkaa postirakennuksen portailla välittömästi käyttämään tietokoneensa nettiominaisuutta.

Minun Sonera; miten vihaankaan sinut possessiivisuffiksitonta mainoslausettasi. Siksi Reklaamiraivon ensimmäinen raivonpurkaus kohdistuu Soneran miniläppärimainokseen. Mainos on mitä parhaiten muotoiltu ja upeasti toteutettu, jos siis tahtoo aiheuttaa katsojalle päänsärkyä ja kyseenalaistaa luvatun tuotteen toimivuuden. Kuva nykii loppua lukuun ottamatta koko tuote-esittelyn ajan kuin kassajono kahvitarjouksen aiheuttaman mummoruuhkan aikaan. Tehokeino, tiedetään, mutta ei kovin hyvin valittu mainostettava tuote huomioon ottaen. Jos oikein tulkitsin, niin erityisen hienoa tässä Soneran uutuudessa on valmiiksti asennettu Internet-yhteys. Onko mainoksen siis tarkoitus kuvata nettiyhteyden toimivuutta? "Pätkii koko ajan, mutta tulipahan valmiiksi asennettuna! Kyllä kannatti!" Kuinka vertauskuvallista! Oikeastaan Soneraa tulisi kiittää näin rehellisestä ja avoimesta mainonnasta: nettiyhteytesi tulee nykimään paikassa kuin paikassa mut hei, vielä kun suoritat osamaksuja vuoden ja 11 kuukautta niin voit hankkia jotain parempaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti