Talvi. Oikeastaan melkein viimeinen asia, minkä assosioisin oluen mainostamiseen, mutta yllättävän yleinen teema se tuntuu olevan. Eikä lainkaan huonosti käytetty, minkä todistaa tämä Olvin pätkä:
Suomen luonnon talvinen karuus, Schubertin winterreisemainen yksinäinen epätoivoinen kulkija ja autossa istujien raivokkaan onnelliset virneet tekevät tästä mainoksesta oikeasti hauskan. Toisaalta, jos tätä mainosta olisi esitetty televisiossa nyt, olisivat tämän talven kokeneet katsojat tunteneet niin suurta sympatiaa yksinäistä kulkijaa kohtaan, että olisivat Olvit jääneet kauppaan. Tai olisivat ehkä muutenkin jääneet, kuka näiden kinoksien keskellä jaksaa olusia kotiin raijata? Seuraava kaveri ehti juuri ennen pahimpia myrskyjä tuoda ison ja pienen pullon Olvia kotiin, mutta jäätyään kinosten saartamaksi mökkihöperyys vei hänestä voiton. Miksi kukaan muuten tekisi näin:
Miesparka. Mutta Jeppe oli legenda jo eläessään, kuten myös seuraava kaveri:
Ehdottomasti mainoslaulujen aatelia! Loistava esimerkki siitä, miten naurettavan yksinkertainen idea voi kantaa todella pitkälle. Hiukan tässä on mainosten ikuisuusongelmaa, eli mainostettava tuote on vasta lopussa, mutta täytyy myös myöntää, etten muista lanseerasiko Olvi "älä ota sitä vakavasti"-lauseensa jo ennen tätä mainosta. No, en taida ottaa asiaa liian vakavasti.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti