tiistai 29. joulukuuta 2009

Mainoskatko: Perinteet kunniaan

Joulu on tylsää aikaa marmattaa mainoksista: ennen juhlapyhää kaikki mainokset hehkuttavat antamisen iloa, ja viimeistään tapaninpäivänä alkaa alennusmyyntitykitys. Ajattelin tässä päivityksessä pilkata aina niin samankaltaisina toistuvia kehotuksia ostaa tuote alennettuun hintaan, mutta en loppujen lopuksi keksinyt niistä paljoakaan parjattavaa. Suurin osa alennusmyyntimainoksista on oikeastaan juuri sitä, mitä Reklaamiraivo peräänkuuluttaa. Mainoksen tarkoitus tehdään välittömästi selväksi läjayttämällä ruutuun tekstejä tyyliin ALE tai HINTARÄJÄHDYS, ja mainoksen kuuluttaja pääsee rayhäämään päättömästi upeista hinnanalennuksista ensi sekunneista lähtien. Halvat tuotteet esitellään selkeästi ja rajatonta intoa uhkuen. Monet mainostoimistot voisivat ottaa tämänkaltaisesta selkeästä esitystyylistä oppia, sillä jos kuluttajalle ei mainoksen ensimmäisen kymmenen sekunnin aikana käy selväksi, mitä tuotetta mainostetaan, on peli useimmiten jo menetetty. Suoltakaa siis lisää alennusmyyntimainoksia ruutuun, oi mainostajat, sillä teidän ostokehotuksissanne kiteytyy kaikki, mikä on mainoksessa kaunista ja yksinkertaista. Osta nyt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti